14 lutego zakochani obchodzą swoje święto - Walentynki a jak jest u Was? Świętujecie jakoś szczególnie ten dzień, czy raczej jesteście przeciwni popularyzacji tego dnia?
środa, 18 grudnia 2013
Urok także czar nadchodzących świąt bożego narodzenia
Grudniowe święta Boskiego Urodzenia to w większości skrajów na świecie jedno spośród najlepszych świąt w roku. Gruntownie inicjuje się 24 grudnia od momentu rodzinnej solennej wieczerzy zwanej Wigilią, 25 grudnia jest najwyższy dzień Boskiego Powicia, oraz 26 grudnia drugi dwadzieścia cztery godziny. Są owo dni nieograniczone od chwili pracy, stąd jest dozwolone zgoła ten godzina oddać rodzinie, najbliższym tudzież podobnie jak odpocząć.
Gdy zbytnio oknem istnieje biało zaś śnieżnie Boże Narodzenie przybiera dodatkowy oryginalny egzotyka zaś krasa. Ze opadających płatków śniegu natomiast chłodu trzeszczącego pod spodem arogancjami strużecie się dorośli plus dzieci. Choć jest owo wręcz przeciwnie symboliczna data upamiętniająca świt Jezusa, dlatego że praktyczna data Jego urodzin nie istnieje znana, to odkąd IV wieku istnieje to wolny dzień liturgiczne. Fakt ten natomiast dość nie świadczy, że już nie uprawiano przyjścia Jezusa na ziemię. Stale egzystowała to ogromnie ważka prawdziwość chrześcijaństwa, nie egzystowało aczkolwiek autonomiczne wolny dzień. Komentarz egzystowała skoncentrowana nie na też dniu porodzenia, natomiast na skończonej niezwykłej szarad wkomponowania.
Boże Narodzenie poprzedza czterotygodniowy Adwent. W periodzie średniowiecza uczczone donośnie natomiast wesoło, z czasem radości nawiązała akompaniować nutka deliberacji oraz namysł na zagadnienie przebywania jako doczesnej peregrynacji w drodze do zbawienia. W Polsce posiłek wieczorny wigilijna rozpoczyna się po nastaniu zmierzchu, podczas gdy na niebie pojawia się pierwotna bożyszcze. W takim razie cała rodzina akumuluje się w jednym pokoju, w sąsiedztwie wigilijnym stole nakrytym pustym obrusem. U dołu nim rozłożone jest trwoniono. Podczas gdy poprzednio wszelcy gospodarstwo domowe staną około stołu, najstarsza typ w rodzinie inauguruje modlitwę, odczytuje cząstka Czasopisma św. o narodzinach Zbawiciela, następnie bierze z talerzyka biały opłatek, przystępuje aż do wszelkiego, niszczy się przed zaś kreuje gratulowania. W frazeologizmie Wilii kluczowy istnieje opłatek natomiast zawsze zwierzchni. Wówczas jak podzielimy się opłatkiem, zdołamy spróbować marksistowskiego barszczu spośród uszkami, maku spośród miodem tudzież orzechami, innymi słowy dań spośród ryb. Przed nie trzeba świergotać nawet kolęd. Sianko pod spodem obrusem przypomina, iż drobny Jezus Nazaretańczyk narodził się w szopce a wypoczywał w żłóbku. 12 potraw konotuje 12 szerzycieli czy też też 12 łysków. Pod warunkiem nie uda się przyrządzać ich aż tak wiele, na bożonarodzeniowym stole powinna się odnaleźć nieparzysta wielkość dań, wprost przeciwnie im ich więcej, tym większy wystarczająca ilość oraz więcej dobrodziejstw spłynie na budynek wolnostojący.
Składanie sobie gratulowań, obdarowywanie się upominkami, drzewko bożonarodzeniowe dodatkowo gminne śpiewanie kolęd to najmilsze chwile wigilijnego wieczoru. Do ładnej tradycji wypada trwanie na stole wolnego okrycia, czekającego na niespodziewanego gościa. W tym dniu napomyka się każdych, którzy nie mogą egzystować spośród nami. To spośród sądzą o umarłych a o każdym, kto nie ma dokąd zegnać tego wieczoru, wypoczywa na stole dodatkowe, wolne okrycie.
Święty Mikołaj jest to ekspresywna również reprezentatywna gwoli świąt Boskiego Narodzenia jakość wdzianego w czerwień ubiór starszego mężczyzny spośród brodą, kto podług rozmaitych legend i przypowieści w czasie świąt Boskiego Urodzenia rozwozi dzieciom prezenty sankami przyciąganymi na skroś zaprzęg renów spośród Laponii.
Mikołaj kreuje prezenty u dołu domorosłą, wonną zaś ozdobioną choinką. Przenośnie na drzewku zawiesza się rozumna, dlatego że Chrystus racja w wielu przypadkach siebie wskazywał światłem. Odraczamy oraz słodycze natomiast bombki, iżby w ów tryb budzić wspomnienia dobrodziejstwa odkupienia. Rytuał ten rozpowszechnił się dzień dzisiejszy niby na całym świecie. W religijna Bożego Porodzenia wysuwa się choinki w kościołach również w domach, na zwierzchnich placach wielu zamiast, które nie licząc symbolu są sensacyjną ozdobą zimowych dni.
Wspólne oblekanie choinki, niszczenie się opłatkiem, świergotanie kolęd, a przede każdym związek frazeologiczny lubo zegnany w gronie najbliższych owo specjalne chwile na jakie się wyczekuje skończony dwanaście miesięcy. W związku ze zbliżającymi się wielkimi krokami Święta Bożego Narodzenia winszuję wszelkim Figlarnych Świąt!
wtorek, 5 listopada 2013
Filmy erotyczne i plusy z masturbacji
Onanizowanie się, czyli masturbacja według Australijczyków zapobiega rakowi prostaty. Dodatkowo mężczyzna robi się twardszy. Czas wpływa na mięśnie, które z czasem wiotczeją, co dotyczy również penisa, a regularne uprawianie seksu lub masturbacja gimnastykuje mięśnie u podstawy miednicy i zapobiega w przyszłości na przykład nietrzymaniu moczu.
Masturbacja pomaga uprawiać seks dłużej, może pomóc opóźnić wytrysk. Onanizowanie się na krótko przed randką, umożliwia kontrolę w razie ewentualnego kontaktu z uroczą partnerką. Masturbacja pomaga wytrenować nawyk opóźniania wytrysku - z każdym kolejnym razem trzeba starać się wytrzymać o parę chwil dłużej.
Masturbacja relaksuje, znacząco poprawia samopoczucie.
Tylko jak ze wszystkim tak i z masturbacją należy zachować zdrowy rozsądek i umiar.
Kobiety także się masturbują tylko wstydzą się przyznać nawet przed najbliższymi przyjaciółkami. U pań masturbacja jest połączona najczęściej z przypadkowym odkryciem towarzyszącej temu przyjemności seksualnej. U wielu kobiet jest to sposób odreagowania na smutek, samotność, chęć doświadczenia czyjejś bliskości.
Bodźcem nakręcającym machinę podniecenia są w dużej mierze filmy erotyczne a już zdecydowanie mniej prasa erotyczna.
Masturbacja pomaga uprawiać seks dłużej, może pomóc opóźnić wytrysk. Onanizowanie się na krótko przed randką, umożliwia kontrolę w razie ewentualnego kontaktu z uroczą partnerką. Masturbacja pomaga wytrenować nawyk opóźniania wytrysku - z każdym kolejnym razem trzeba starać się wytrzymać o parę chwil dłużej.
Masturbacja relaksuje, znacząco poprawia samopoczucie.
Tylko jak ze wszystkim tak i z masturbacją należy zachować zdrowy rozsądek i umiar.
Kobiety także się masturbują tylko wstydzą się przyznać nawet przed najbliższymi przyjaciółkami. U pań masturbacja jest połączona najczęściej z przypadkowym odkryciem towarzyszącej temu przyjemności seksualnej. U wielu kobiet jest to sposób odreagowania na smutek, samotność, chęć doświadczenia czyjejś bliskości.
Bodźcem nakręcającym machinę podniecenia są w dużej mierze filmy erotyczne a już zdecydowanie mniej prasa erotyczna.
Coraz więcej kobiet ogląda pornografię w Internecie
Panowie zadają sobie pytanie czy kobiety oglądają pornografię w Internecie? Filmy erotyczne nie są przecież zarezerwowane jedynie dla męskiej populacji, dziewczyny oglądają takie filmiki i szukają w Internecie na różnych portalach potwierdzenia, że inne kobiety robią to samo. Żadko się przyznają, że to robią, usuwają historię przeglądanych stron, czasem oglądają nawet więcej niż mężczyźni. Z badań CBOS - wynika, że po erotykę online sięga co piąta pani. Oglądanie erotyki pomaga kobietom osiagnąć zastępcze doznania i doświadczenia, rozwijać swoje umiejętności. Erotyka w Internecie zaspokaja także ciekawość kobiet w dyskretnych i bezpiecznych domowych warunkach.
Samotne kobiety zaspokajają się przy sex filmach. Masturbacja nie jest już tak wstydliwa. Kobiety uczą się z filmów i wprowadzają innowacje we własnej sypialni. Zwrócili na takie zapotrzebowanie uwagę dawno temu producenci filmów erotycznych. Kiedyś gra wstępna w sex filmie ograniczała się do męskiego zadowolenia, teraz w wielu filmach kobiety są pieszczone oralnie, przeżywając orgazm na ekranie. Pojawiły się nowe kategorie sex filmów z myślą o kobietach - female friendly z bardziej rozbudowaną fabułą, takie raczej lekkie porno.
Odwrotnie niż mężczyźni, najważniejszą rzeczą dla kobiet jest w filmach naturalność. Kobiety preferują młodych, namiętnych aktorów, o wyglądzie pozbawionym sztuczności i sceny erotyczne w takim klimacie.
Gdyby wszystkie kobiety otwarcie przyznały się do oglądania erotyki, mogłoby się okazać, że w tej kwestii są lepsze od mężczyzn, a do tego aby porzuciły strach przed nowymi rzeczami i korzystały z tego co może poprawić w seksualnej sferze par dobry pornol. Kobiety nie bójcie się swoich fantazji erotycznych tylko realizujcie je, a pożycie seksualne będzie jak kipiący wulkan.
Samotne kobiety zaspokajają się przy sex filmach. Masturbacja nie jest już tak wstydliwa. Kobiety uczą się z filmów i wprowadzają innowacje we własnej sypialni. Zwrócili na takie zapotrzebowanie uwagę dawno temu producenci filmów erotycznych. Kiedyś gra wstępna w sex filmie ograniczała się do męskiego zadowolenia, teraz w wielu filmach kobiety są pieszczone oralnie, przeżywając orgazm na ekranie. Pojawiły się nowe kategorie sex filmów z myślą o kobietach - female friendly z bardziej rozbudowaną fabułą, takie raczej lekkie porno.
Odwrotnie niż mężczyźni, najważniejszą rzeczą dla kobiet jest w filmach naturalność. Kobiety preferują młodych, namiętnych aktorów, o wyglądzie pozbawionym sztuczności i sceny erotyczne w takim klimacie.
Gdyby wszystkie kobiety otwarcie przyznały się do oglądania erotyki, mogłoby się okazać, że w tej kwestii są lepsze od mężczyzn, a do tego aby porzuciły strach przed nowymi rzeczami i korzystały z tego co może poprawić w seksualnej sferze par dobry pornol. Kobiety nie bójcie się swoich fantazji erotycznych tylko realizujcie je, a pożycie seksualne będzie jak kipiący wulkan.
poniedziałek, 28 października 2013
40 dni i 40 nocy :)
Komedia romantyczna z 2002 roku.
Reżyserem filmu jest Michael Lehmann, autorem scenariusza Rob Perez. Muzyka to dzieło Rolfa Kenta, za zdjęcia odpowiada Elliot Davis.
W tym filmie można oprócz scen komediowych dostrzec fabułę rodem z filmu obyczajowego, thrillera a momentami ze zwykłego sex filmu.
Urodziwy, młody projektant stron internetowych, zostawiony przez swoją ukochaną dziewczynę odkrywa, że lekarstwo na ból rozstania odszukać może w rygorystycznym poście. Mężczyzna, który nigdy nie był w stanie niczego doprowadzić do końca, decyduje się na złożenie obietnicy: Żadnego seksu. Żadnych podrywów i flirtów. Zero pocałunków. Przez 40 dni. Uroczyście ślubuje powstrzymać się od seksu przez 40 dni Wielkiego Postu. Na samym początku okazuje się, że nowo narzucona dyscyplina sprawdza się zupełnie dobrze. Wkrótce jednak poznaje dziewczynę, o jakiej od zawsze marzył. Seksowna Erika doprowadza go do szaleństwa....
Obsada aktorska: Josh Hartnett zagrał jako Matt Sullivan, Shannyn Sossamon wystapiła jako Erica, Vinessa Shaw zagrała jako Nicole, Maggie Gyllenhaal odtworzyła rolę Samanthy, Monet Mazur grał jako Candy, Emmanuelle Vaugier jako Susie, Keegan Connor Tracy jako Mandy, Paulo Costanzo jako Ryan, Griffin Dunne jako Jerry, Barry Newman jako Ojciec, Stanley Anderson jako Ojciec Maher, Terry Chen jako Neil, Glenn Fitzgerald jako Chris, Christopher Gauthier jako Mikey, Kai Lennox jako Nick, Michael C. Maronna jako Bagle Guy, Jarrad Paul jako Duncan, Christine Chatelain jako Andie
Reżyserem filmu jest Michael Lehmann, autorem scenariusza Rob Perez. Muzyka to dzieło Rolfa Kenta, za zdjęcia odpowiada Elliot Davis.
W tym filmie można oprócz scen komediowych dostrzec fabułę rodem z filmu obyczajowego, thrillera a momentami ze zwykłego sex filmu.
Urodziwy, młody projektant stron internetowych, zostawiony przez swoją ukochaną dziewczynę odkrywa, że lekarstwo na ból rozstania odszukać może w rygorystycznym poście. Mężczyzna, który nigdy nie był w stanie niczego doprowadzić do końca, decyduje się na złożenie obietnicy: Żadnego seksu. Żadnych podrywów i flirtów. Zero pocałunków. Przez 40 dni. Uroczyście ślubuje powstrzymać się od seksu przez 40 dni Wielkiego Postu. Na samym początku okazuje się, że nowo narzucona dyscyplina sprawdza się zupełnie dobrze. Wkrótce jednak poznaje dziewczynę, o jakiej od zawsze marzył. Seksowna Erika doprowadza go do szaleństwa....
Obsada aktorska: Josh Hartnett zagrał jako Matt Sullivan, Shannyn Sossamon wystapiła jako Erica, Vinessa Shaw zagrała jako Nicole, Maggie Gyllenhaal odtworzyła rolę Samanthy, Monet Mazur grał jako Candy, Emmanuelle Vaugier jako Susie, Keegan Connor Tracy jako Mandy, Paulo Costanzo jako Ryan, Griffin Dunne jako Jerry, Barry Newman jako Ojciec, Stanley Anderson jako Ojciec Maher, Terry Chen jako Neil, Glenn Fitzgerald jako Chris, Christopher Gauthier jako Mikey, Kai Lennox jako Nick, Michael C. Maronna jako Bagle Guy, Jarrad Paul jako Duncan, Christine Chatelain jako Andie
środa, 23 października 2013
Lekko erotyczne kino - Kobieta, która pragnęła mężczyzny
Młodziutka kobieta - Dunka, uznana artystka, fotograf mody, zawsze na walizkach między kolejnymi sesjami na pełnym świecie, rzadko ogląda w Paryżu mężczyznę (Marcin Dorociński), który powoduje w niej głęboko trwałą emocję. Stopa tego interesu sprawia, że pomysł całego jej dotychczasowego bycia stoi pod znakiem zapytania. Niezwykle proste sceny erotyczne przywołują na propozycję "Intymność" Patrice’a Chereau i "Aktualne tango w Paryżu" Bertolucciego. Aczkolwiek w "Starej, jaka zamierzałam mężczyzny" to Stolica jest pomieszczeniem seksualnej obsesji bohaterów. ..
Twórcy "Kobiety, jaka zależała mężczyzny" obiecują: "niezwykle prowokacyjną podróż do świata erotyki", do czego dystrybutorzy dodają: "niezwykle proste sceny erotyczne". Po takich informacjach można być szansę na co chwila wydajny, a teraz z pełną pewnością możny film.
Moim zdaniem film "Kobieta, która pragnęła mężczyzny" obiecuje znacznie więcej, niż faktycznie oferuje.
gatunek: Dramat, Erotyczny
produkcja: Dania, Francja, Norwegia, Polska, Szwecja
premiera: 21 stycznia 2010 (świat)
reżyseria: Per Fly
scenariusz: Per Fly, Dorthe Warnø Høgh
poniedziałek, 21 października 2013
„Crash” (Kanada 1996) niebezpieczne pożądanie film erotyczny
Nie jest to lekki film romantyczny, a wręcz przeciwnie film o fascynacji bólem i wypadkami samochodowymi. Film zaliczony ale mam bardzo mieszane uczucia po jego obejrzeniu. Więcej nie sięgnę po tego typu filmy...wolę coś lekkiego z nutą erotyczną ale bardzo subtelną i stanowiącą jedynie tło dla całej fabuły filmu.
James Ballard powoduje wypadek samochodowy, dzięki któremu korzysta romans z modną i niesamowitą Helen i interweniuje w szokujący świat ludzi ogarniętych obsesją wypadków samochodowych. James odkrywa, że niebezpieczeństwo, zapach skóry, metalu i palonej gumy trzymają w sobie coś perwersyjnie erotycznego.

Kiedy "Crash" wkraczał na monitory kin w 1996 roku, towarzyszyła mu atmosfera skandalu obyczajowego. W Poważnej Brytanii "The Daily Mail" prowadził agresywną kampanię, zawierającą na końcu całkowity zakaz jego dystrybucji na Wyspach. Nieskuteczną, gdyż film Cronenberga ostatecznie wpisano do kin w możliwości nieocenzurowanej. Odzew oceny był właściwie chłodny. Przeważały wówczas opinie, iż toż jednorazowy z ciemniejszych filmów kanadyjskiego reżysera. Znacząca ilość krytyków była zniesmaczona, twierdząc, że Cronenberg poleciał w ścianę taniej informacji i erotyki. Istnieli lecz dodatkowo tacy, którzy zbudowali filmowi wysoką notę, utrzymując na prawdę diagnozy chorób, które trapią tą wysoko stechnologizowaną i zurbanizowaną cywilizację.
O dziwo, po piętnastu latach od premiery, "Crash" nadal wzbudza niezdrowe czułości i maksymalne opinie. Wiele barier obyczajowych stało poprzez owy etap przełamanych, widzowie uodpornili się, a autorzy mają świadomość, iż mogą wykazać więcej, sprawnie i dziwaczniej. Mimo wszystko adaptacja powieści J.G. Ballarda wciąż jest dziełem kontrowersyjnym. Czy dobrze?
Żar namiętności ostygł w małżeństwie Jamesa Ballarda (James Spader). Producent telewizyjny zaś jego stara Catherine (Deborah Kara Unger) poszukują inicjatywy i przejęcia udziału w przygodnych kontaktach seksualnych. Bez powodzenia. Podczas powrotu z aktywności James stoi się sprawcą wypadku samochodowego, w jakim uwielbia mężczyzna, oraz jego partnerka (Holly Hunter) ulega obrażeniom. Wspólne przeżycie kraksy łączy autora i obcą kobietę. Oboje przemawiają do grona osób, które biorą perwersyjną seksualną satysfakcja z członkostwa w przypadku samochodowym lub stanowienia jego świadkiem. Nieformalny przywódca grupy - Vaughan (Elias Koteas), osobnik całkowicie opętany poprzez znajomą dewiację - namawia do innej gry również żonę Jamesa. Śmierć Vaughana (i jak - w kolizji) otwiera zupełnie odmienny artykuł w mieszkaniu małżeństwa. Od ich istnienie intymne będzie trwale połączone z balansowaniem na miary śmierci.
Łączenie sfery fizycznej z popędem autodestrukcyjnym nie jest niczym obecnym w klasie. Z bieżącego typu współistnieniem seksu (libido) i mor przechodzimy do kształtowania w przekazach kulturowych od zarania dziejów. Nigdy ostatnie ogłasza się w przedsięwzięciu Davida Cronenberga zaskakiwać i oddawać. Szokuje wkomponowanie w stary motyw elementu ważnego dla wszystkiej sztuce reżysera, a mianowicie technologii. Technologia, która przeszkadza w żywe ciało przetwarzając kosztuje w utwór z pogranicza obu porządków, więc widać najważniejsza obsesja Kanadyjczyka. Brali z nią do dokonywania w "Wagi", "Nierozłącznych", "eXistenZ" i poprzez w "Videodrome". W "Crash" porządek technologiczny przedstawiany jest poprzez samochód. Porażek oraz sperma kłócą się z tłuszczem silnikowym, a zniekształcone w sprzeczności ciała wiją się z powykręcanymi blachami karoserii. Fetyszami są potworne blizny powypadkowe, stelaże ortopedyczne, protezy, jednak także zmiażdżone nadwozia i rozpłatane elementy poszycia samochodu. Sam fakt drogowy zatrzymuje się punktem kulminacyjnym, w jakim uwalniają się potężne siły podświadomości i przekonują do kopulacji. Jedynie śmierć może spowodować prawdziwe spełnienie.
Seks pojawiający się na monitorze jest ciężki i komercyjny. Także jak bohaterowie - niemal wyzbyci emocji. Cronenberg nie buduje między nimi dodatkowo widzami żadnej więzi. Poleci nam raczej badać ich poczynania, niczym przedstawicieli gatunku osadzonego na wymarcie. Jasna i surowa kamera Petera Suschitzky'ego estetyzuje brzydotę i uszkodzenia, sprawiając, że wypadek samochodowy nabiera nowego fotogenicznego i patologicznie miłego w własnym dramatyzmie wymiaru. Ujęcia szalonej plątaniny węzłów autostradowych, które myśli z balkonu własnego istnienia główny bohater, ukazują apokaliptyczny pejzaż nowoczesnej, zurbanizowanej cywilizacji. Ta betonowa pustynia jest zarazem odzwierciedleniem ponowoczesnej świadomości - umysłu spacyfikowanego przez technikę i środowiska.
James G. Ballard dał się odkryć jak specjalista odmalowywania wizji schyłku kulturze i podziału postmodernistycznej osobowości. Tego standardu apokaliptyczne obrazy odnajdujemy w "Domku", "Wyspie" oraz "Kraksie" - literackim pierwowzorze dzieła Cronenberga. I główny nurt twórczości kandyjskiego reżysera niezmiennie przebiera się wokół podobnych problemów. Filmy Cronenberga bywają, ze powodu na domową atrakcyjność, odpychające, chociaż nie sposób zatrzymać im intensywniejszego sensu. "Crash" wpisuje się zdecydowanie w paradygmat kina postmodernistycznego, skłaniając dodatkowo do ciężkiej refleksji nad sytuacją człowieka ponowoczesnego. Alienacja, zagubienie oraz patologicznie fetyszystyczny kontakt do cielesności oraz technologii, to perspektywy dominujące w porze "schyłku czasów".
gatunek: film erotyczny
James Ballard powoduje wypadek samochodowy, dzięki któremu korzysta romans z modną i niesamowitą Helen i interweniuje w szokujący świat ludzi ogarniętych obsesją wypadków samochodowych. James odkrywa, że niebezpieczeństwo, zapach skóry, metalu i palonej gumy trzymają w sobie coś perwersyjnie erotycznego.

Kiedy "Crash" wkraczał na monitory kin w 1996 roku, towarzyszyła mu atmosfera skandalu obyczajowego. W Poważnej Brytanii "The Daily Mail" prowadził agresywną kampanię, zawierającą na końcu całkowity zakaz jego dystrybucji na Wyspach. Nieskuteczną, gdyż film Cronenberga ostatecznie wpisano do kin w możliwości nieocenzurowanej. Odzew oceny był właściwie chłodny. Przeważały wówczas opinie, iż toż jednorazowy z ciemniejszych filmów kanadyjskiego reżysera. Znacząca ilość krytyków była zniesmaczona, twierdząc, że Cronenberg poleciał w ścianę taniej informacji i erotyki. Istnieli lecz dodatkowo tacy, którzy zbudowali filmowi wysoką notę, utrzymując na prawdę diagnozy chorób, które trapią tą wysoko stechnologizowaną i zurbanizowaną cywilizację.
O dziwo, po piętnastu latach od premiery, "Crash" nadal wzbudza niezdrowe czułości i maksymalne opinie. Wiele barier obyczajowych stało poprzez owy etap przełamanych, widzowie uodpornili się, a autorzy mają świadomość, iż mogą wykazać więcej, sprawnie i dziwaczniej. Mimo wszystko adaptacja powieści J.G. Ballarda wciąż jest dziełem kontrowersyjnym. Czy dobrze?
Żar namiętności ostygł w małżeństwie Jamesa Ballarda (James Spader). Producent telewizyjny zaś jego stara Catherine (Deborah Kara Unger) poszukują inicjatywy i przejęcia udziału w przygodnych kontaktach seksualnych. Bez powodzenia. Podczas powrotu z aktywności James stoi się sprawcą wypadku samochodowego, w jakim uwielbia mężczyzna, oraz jego partnerka (Holly Hunter) ulega obrażeniom. Wspólne przeżycie kraksy łączy autora i obcą kobietę. Oboje przemawiają do grona osób, które biorą perwersyjną seksualną satysfakcja z członkostwa w przypadku samochodowym lub stanowienia jego świadkiem. Nieformalny przywódca grupy - Vaughan (Elias Koteas), osobnik całkowicie opętany poprzez znajomą dewiację - namawia do innej gry również żonę Jamesa. Śmierć Vaughana (i jak - w kolizji) otwiera zupełnie odmienny artykuł w mieszkaniu małżeństwa. Od ich istnienie intymne będzie trwale połączone z balansowaniem na miary śmierci.
Łączenie sfery fizycznej z popędem autodestrukcyjnym nie jest niczym obecnym w klasie. Z bieżącego typu współistnieniem seksu (libido) i mor przechodzimy do kształtowania w przekazach kulturowych od zarania dziejów. Nigdy ostatnie ogłasza się w przedsięwzięciu Davida Cronenberga zaskakiwać i oddawać. Szokuje wkomponowanie w stary motyw elementu ważnego dla wszystkiej sztuce reżysera, a mianowicie technologii. Technologia, która przeszkadza w żywe ciało przetwarzając kosztuje w utwór z pogranicza obu porządków, więc widać najważniejsza obsesja Kanadyjczyka. Brali z nią do dokonywania w "Wagi", "Nierozłącznych", "eXistenZ" i poprzez w "Videodrome". W "Crash" porządek technologiczny przedstawiany jest poprzez samochód. Porażek oraz sperma kłócą się z tłuszczem silnikowym, a zniekształcone w sprzeczności ciała wiją się z powykręcanymi blachami karoserii. Fetyszami są potworne blizny powypadkowe, stelaże ortopedyczne, protezy, jednak także zmiażdżone nadwozia i rozpłatane elementy poszycia samochodu. Sam fakt drogowy zatrzymuje się punktem kulminacyjnym, w jakim uwalniają się potężne siły podświadomości i przekonują do kopulacji. Jedynie śmierć może spowodować prawdziwe spełnienie.
Seks pojawiający się na monitorze jest ciężki i komercyjny. Także jak bohaterowie - niemal wyzbyci emocji. Cronenberg nie buduje między nimi dodatkowo widzami żadnej więzi. Poleci nam raczej badać ich poczynania, niczym przedstawicieli gatunku osadzonego na wymarcie. Jasna i surowa kamera Petera Suschitzky'ego estetyzuje brzydotę i uszkodzenia, sprawiając, że wypadek samochodowy nabiera nowego fotogenicznego i patologicznie miłego w własnym dramatyzmie wymiaru. Ujęcia szalonej plątaniny węzłów autostradowych, które myśli z balkonu własnego istnienia główny bohater, ukazują apokaliptyczny pejzaż nowoczesnej, zurbanizowanej cywilizacji. Ta betonowa pustynia jest zarazem odzwierciedleniem ponowoczesnej świadomości - umysłu spacyfikowanego przez technikę i środowiska.
James G. Ballard dał się odkryć jak specjalista odmalowywania wizji schyłku kulturze i podziału postmodernistycznej osobowości. Tego standardu apokaliptyczne obrazy odnajdujemy w "Domku", "Wyspie" oraz "Kraksie" - literackim pierwowzorze dzieła Cronenberga. I główny nurt twórczości kandyjskiego reżysera niezmiennie przebiera się wokół podobnych problemów. Filmy Cronenberga bywają, ze powodu na domową atrakcyjność, odpychające, chociaż nie sposób zatrzymać im intensywniejszego sensu. "Crash" wpisuje się zdecydowanie w paradygmat kina postmodernistycznego, skłaniając dodatkowo do ciężkiej refleksji nad sytuacją człowieka ponowoczesnego. Alienacja, zagubienie oraz patologicznie fetyszystyczny kontakt do cielesności oraz technologii, to perspektywy dominujące w porze "schyłku czasów".
gatunek: film erotyczny
Subskrybuj:
Posty (Atom)